Jade Raymond entrevista Hideo Kojima

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octubre 24, 2007
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Development heavyweights go head to head; Metal Gear creator talks desire to create violent games

It seems the editors of Famitsu may have hired a new staff writer: in the latest issue, the magazine has enlisted the help of Assassin’s Creed producer Jade Raymond in interviewing famed Japanese developer Hideo Kojima.

In the piece, translated by Develop, Raymond spoke of the differences in culture and play style between different game markets, and asked Kojima how he creates games that are anticipated in both his native Japan and the West.

“The fundamentals of game design, and how the game controls, come from listening to my instinct, so those aspects get made first,” replied Kojima.

“The rest we adjust depending on the region. For example, the new system where you can read books to restore your spirit is in all versions of the game, but things like the speed of the recovery are changed depending on region.”

Raymond then asked how he feels about violence in games, given the current issues surrounding games and the Japanese market.

“I don’t think there are many games that tackle violence head on,” he said

“When you hit someone or inflict pain, faces get disfigured for example, and I want to make games that show that sort of thing.”

“If you don’t see the pain, you can’t understand what you’ve done, and you’ll pass through battles without taking responsibility for your actions. I don’t want to ignore that. I want players to think, even if it’s just a little, about what violence and war are.”

Finally, talk turned to the recently released Assassin’s Creed, which Raymond admits takes much inspiration from Metal Gear Solid.

Kojima heaped the Ubisoft Montreal development team with similar praise, saying: “I’ve got to choose my words carefully so that I’m not misunderstood, but I think there are fewer developers around today who think about making a good game. As a creator, I find that sad, but when I see teams like the Assassin’s Creed team it gives me confidence. I want Assassin’s Creed to sell well.”

TRADUCCION (MADE IN GOOGLE LO SIENTO joo)

Al parecer, los redactores de Famitsu puede tener contratado a un personal nuevo escritor: en el último número, la revista ha recabado la ayuda de Assassin's Creed productor Jade Raymond en entrevistas famoso desarrollador japonés Hideo Kojima.

En la pieza, traducida por Elaborar, Raymond habló de las diferencias en la cultura y el estilo de juego entre los distintos mercados de juego, Kojima y pregunta cómo se crea juegos que se prevé en ambas su natal Japón y Occidente.

"Los fundamentos del diseño de juego, y cómo los controles de juego, vienen de escuchar a mi instinto, de modo que llego a los aspectos primero", respondió Kojima.

"El resto en que se ajusta en función de la región. Por ejemplo, el nuevo sistema en el que puede leer libros para restaurar su espíritu se encuentra en todas las versiones del juego, pero cosas como la velocidad de la recuperación son los cambios en función de la región. "

Raymond preguntó cómo se siente acerca de la violencia en los juegos, dadas las actuales cuestiones en torno a los juegos y el mercado japonés.

"No creo que hay muchos juegos que abordar la violencia en la cabeza", dijo

Cuando usted golpeado a alguien o infligir dolor, la cara desfigurada obtener por ejemplo, y quiero hacer juegos que muestran ese tipo de cosas."

"Si no se ve el dolor, no se puede entender lo que has hecho, y te pasan a través de batallas sin asumir la responsabilidad de sus acciones. No quiero pasar por alto que. Quiero que los jugadores a pensar, aunque sea sólo un poco, acerca de lo que son la violencia y la guerra. "

Por último, se dirigió al hablar recientemente publicado Assassin's Creed, Raymond admite que toma mucho inspiración de Metal Gear Solid.

Kojima acumula el equipo de desarrollo de Ubisoft Montreal con similares elogios, diciendo: "Tengo que elegir cuidadosamente mis palabras para que yo no soy entendido mal, pero creo que hay un menor número de desarrolladores de todo hoy que pensar en hacer un buen juego. Como creador, que me parece triste, pero cuando veo a equipos como el Assassin's Creed equipo es para mí la confianza. Quiero Assassin's Creed a vender
 
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